Met pech langs de weg. Niemand vind het leuk, toch gebeurt het je soms. Het enige dat je op zo’n moment wil is zo snel mogelijk hulp. Het Amsterdamse bedrijf SOS International heeft hiervoor een oplossing. De hulpdienst biedt klanten de mogelijkheid om een WhatsApp-bericht te sturen met daarin een foto van het probleem en de exacte locatie.

Juiste en snelle hulp

Door deze WhatsApp-functie zorgt het bedrijf ervoor dat de juist hulp snel ter plaatse is. “De inzet van moderne sociale media maakt het verlenen van hulp efficiënter en effectiever. We hebben dit uitgeprobeerd en het bleek een succes. Door bijvoorbeeld een foto te app’en van rode dashboardlampjes, een kapotte bumper of stormschade, kunnen de hulpverleners van ons beter en sneller beslissen wat voor hulp er geboden moet worden. Door ook een locatie te app’en weet men tot op de meter nauwkeurig waar die hulp nodig is”, zo zegt Jack van Dooren van het bedrijf tegen dagblad de Metro.

Test

Volgens Van Dooren vinden klanten het prettig en gemakkelijk om op deze manier te communiceren. RijschoolVandaag nam de proef op de som. Hoewel onze redacteur gelukkig niet met pech langs de kant van de weg stond probeerde zij de app toch uit. “Opzich is het een mooi systeem. Maar je moet wel even de tijd nemen om je verzekeraars en de daarbij behorende polisnummers in te vullen. De app is namelijk niet alleen ontwikkeld voor autopech, maar voor allerlei soorten noodgevallen. Zo kun je gemakkelijk brandweer en politie bellen met de app en in geval van nood je bankpassen gemakkelijk blokkeren. Voor mij, iemand die vaak wat verliest, ideaal. Ik vind het handig dat je alles bij elkaar hebt en je direct het juiste telefoonnummer kunt gebruiken. Maar ook de WhatsApp-functie vind ik echt gemakkelijk. Het is moeilijk uit te leggen wat je precies voor schade hebt, of waar je precies staat. Een ideale functie, wat mij betreft.”

Bron Rijschoolvandaag